İtalya’nın başşehri Roma’da bulunan Aziz Loyolalı İgnatius Kilisesi, TikTok ve Instagram’daki popülerliği sayesinde turistlerin akınına uğruyor. Barok mimarisiyle dikkat çeken 17. yüzyıl kilisesi, bilhassa iç yerinde yer alan büyük bir ayna nedeniyle toplumsal medya kullanıcılarının yeni gözdesi oldu.
Kilise tavanında, ünlü İtalyan mimar Andrea Pozzo tarafından yapılan freskler, Cizvit tarikatının kurucusu Loyolalı Aziz Ignatius’un cennete kabul edilişini tasvir ediyor. Freskleri daha yakından ve farklı bir açıdan görmek isteyen ziyaretçiler, kilisenin ortasına yerleştirilmiş aynayı kullanarak kendilerine özel bir tecrübe sunuyor. Lakin ayna, sırf freskleri incelemek için değil, selfie çekimleri için de bir cazibe merkezi haline gelmiş durumda.
“EN GÜZEL SELFİE NOKTASI”
Kiliseye giriş fiyatsız olsa da, aynada fotoğraf çekmek isteyenlerin 1 euro ödemesi gerekiyor. Bu uygulama, hem turistlerin ilgisini artırıyor hem de Katolik Kilisesi’nin “pazarlama dehası” olarak yorumlanıyor.
The Guardian gazetesinin haberine nazaran, aynada fotoğraf çekmek için saatlerce bekleyen yerli ve yabancı turistler dikkat çekiyor. İtalya’nın güneyindeki Puglia’dan yalnızca bu emelle Roma’ya geldiğini belirten 20 yaşındaki Noemy Timelli, durumu şöyle özetliyor:
“Sadece selfie için buradayım. Toplumsal medyada Roma’da görülecek yerler hakkında süratli bir arama yaptık ve bu ayna karşımıza çıkan en enteresan şeydi.”
Bir öbür ziyaretçi Alessandro Marinucci ise, toplumsal medya fenomeni bir arkadaşıyla birlikte kuyrukta beklediğini belirterek şunları ekliyor:
“Katolik Kilisesi, burayı bir rant kaynağına dönüştürmeyi başarmış. Freskleri görmek için üst bakmanız kâfi lakin beşerler burada aynada fotoğraf çekmek için 1 euro ödüyor. Bu tam manasıyla pazarlama zekası.”
SOSYAL MEDYADA VİRAL OLDU
TikTok ve Instagram’da yayılan görüntüler sayesinde kilise, genç turistler ortasında bir çekim merkezi haline geldi. Kiliseyi sadece fotoğraf çekmek için ziyaret edenlerin sayısındaki artış, Roma’nın tarihi dokusunu çağdaş trendlere adapte etme marifetini de gözler önüne seriyor.
Tarihi bir yapının, toplumsal medya çağında böylesine çağdaş bir mana kazanması, hem kültürel hem de ekonomik açıdan dikkat çeken bir örnek olarak bedellendiriliyor.