Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yüksekova’yı Van-Hakkari Devlet Yolu’na bağlayan 16,3 km’lik Yeniköprü-Yüksekova Yolu T1 Tüneli Işık Görme Merasimine katıldı. Uraloğlu, merasimde yaptığı konuşmada YeniKöprü-Yüksekova Yolu T1 Tüneli’nin hizmete girmesiyle birlikte yurtiçi ve yurtdışı ticarete sağlayacağı katkıya vurgu yaptı. Uraloğlu bu mevzuda şunları kaydetti:
“Bilindiği üzere Türkiye ile İran ortasındaki ticaret hacmi, gerçekleştirilen ikili mutabakatların da tesiriyle süratle artmaktadır. Bu nedenle ülkemizi İran’a bağlayan yolların standardının artırılması değer kazanmıştır. Bu kapsamdaki yol kısımlarımız ortasında yer alan ve ağır ağır taşıt trafiğine hizmet veren Yeniköprü-Yüksekova Yolu milletlerarası ticaretin gelişmesi için büyük değer arz etmektedir. 16,3 kilometre uzunluğundaki bu proje ile 12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolunu BSK kaplamalı 2×2 şeritli bölünmüş yol haline getireceğiz.
Proje kapsamında Işık görme merasimi vesilesiyle bizleri bir ortaya getiren 3 bin 965 metrelik T-1 Tüneli ve 4 bin 566 metrelik T-2 Tünellerini açacağız. Ayrıyeten;151 metrelik Çığlı Köprüsü, 282 metrelik Dilektaşı-1 ve 227 metrelik Dilektaşı-2 Köprülerini de inşa edeceğiz. Böylelikle projenin tamamlanması ile birlikte mevcut güzergahı 7 kilometre kısaltarak fiziki ve geometrik standartları yükseltmeyi planlıyoruz. Ayrıyeten yol güzergahında can ve mal emniyetini arttırarak seyahat mühletine de ortalama 25 dakika azaltarak akaryakıt ve vakitten büyük tasarruf sağlamayı hedefliyoruz. Vakitten 84,3 milyon TL, akaryakıttan 27,1 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 111,4 milyon TL tasarruf yapacağımızı öngörüyoruz.”
Uraloğlu, konuşmasında Doğu Anadolu Bölgesi’nin İran’a açılan en kıymetli kapılarından biri olan Hakkari’nin ulaşım ve irtibat altyapısına 2003 yılından bu yana yaklaşık 23 milyar 250 milyon lira harcama yaptıklarını, 2003’te yalnızca 1 kilometre bölünmüş yol var iken, 97 kilometre daha yol yaparak, bölünmüş yol uzunluğunu 98 kilometreye yükselttiklerini söyledi.
Uraloğlu ayrıca AK Parti iktidarları periyodunda ulaşım alanında yapılan yatırımlara da değinerek, şunları söyledi:
“2003 yılında başlattığımız karayolu atağı ile bilhassa karayolu ulaşım ağımızın gücüne güç kattık. Yaklaşık 2 Trilyon 550 milyar Lira yatırım ile aslan hissesini karayollarını verdik. 6 bin 100 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, 29 bin kilometrenin üzerine çıkardık. Ana akslarımızın tamamına yakınını bölünmüş yol haline getirdik. Bölünmüş yollarla bağlanan kent sayımız 6 iken, 77’ye yükselttik. Ülkemizin yalçın kayalarını, derin vadilerini tünel ve viyadüklerle aştık. 2003 yılından bu yana; 439 kilometre uzunluğunda 3 bin 770 adet köprüyü, 673 kilometre uzunluğunda 403 adet tüneli tamamlayarak hizmete sunduk. Çok yakında bunlara Yeniköprü-Yüksekova Yolu kapsamında inşa ettiğimiz 3 bin 965 metre uzunluğundaki T-1 Tünelimizi de ekleyeceğiz.”